Bir Gün Belki Biz De
Yine yorucu bir gündü. Aslında yine demek de pek doğru sayılmaz şimdi. Yorgunluğun baş göstermediği, dertsiz tasasız günümüz yok ki.🥲 Bazı zamanlar kendime soruyorum. Dünyanın başka bir ücra köşesinde bambaşka bir hayatım olsaydı acaba yine mi böyle olurdu? Yine dertler falan olurdu elbet ama bu kadar da olmazdı sanırım. Biz her şeyi biraz fazla fazla yaşıyoruz inanın. Ve çoğu zaman da bizim dışımızda gelişen durumların yarattığı bir yorgunluk, bir tükenmişlik ve bir umutsuzluk oluyor. İşte bu en kötüsü. Çünkü sorun sen de olsa kendine çeki düzen verir, bir hâl çaresine bakarsın. Çözülür en nihayetinde. Kontrolü sen de olmayan en azından doğrudan olmayan şeyler ise sadece bir hissizliğe neden oluyor. Bu da yoruyor. Hem de çok ama çok yoruyor.
Yine de günler gelip geçiyor yarın bugün, bugün de dün oluyor. Zaman nasıl olsa işliyor. İster umutsuz ol ister olma. Ben işime bakarım diyor. Nasıl olmak istediğin senin bileceğin iş diyor. O iş pek öyle olmuyor "zamancığım" ama öyle olsun hadi :) Ama sen de haklısın. Keşke herkes senin gibi işini yapsa. Ne de güzel olurdu değil mi?
Ne yapayım ne edeyim peki? Hiç olmassa bir şeyler izleyeyim dedim. Uzaktan da olsa.🥲 Tabii izlenebilir bütün güzellikler tüketildiğinden yine gerisin geriye döndük. Belki de sadece eskilerden bir şeyler izlemek istemiş de olabilirim. Bilemiyorum :) Ama bu bir hastalıkmış da ha, onu da söylemiş olayım yine. Bir ara böyle bir şeyler okumuştum :)
Her neyse. Açmam gerekeni biliyordum en azından. Bilenler bilir. Netflix'in kendi bünyesinde çıkardığı ilk yapım House of Cards idi. Kevin Spacey başrolünde olmak üzere 2013 yılında ilk sezonu yayınlanmıştı. Toplamda 6 sezonluk çok güzel bir işti. Son sezonu saymazsak tabii :) Her neyse, spoiler de vermeden şöyle bir kabaca değineyim ben yine. Dizi politik ve drama eksenli bir yapım. Tabii bu korkutmasın sizi. Bağımlılık yapan türden bir politik :) Siyasi entrikalar, çekişmeler, kapalı kapılar arıdında yapılan planlar, hesaplaşmalar... Ooo, daha niceleri. Milletvekilleri, eyalet valilikleri ve başkanlığa giden o süreçler falan. Çok uzun soluklu ama sizi kendi içine mutlaka çeken bir yapım. Tabii açtım hemen bir iki bölümünü tekrardan izledim. Yalan mı söyleyelim? Hemen ağzımızın suyu aktı tabii.🥲 Kemal Sunal'ın cama ekmek bandığı gibi ekmeğimizi bandık :) Vay anasını vay neler neler de varmış dedik. İşte öncesinde de dediğim gibi uzaktan da olsa izleye durduk. Ama özlemişim de. Önümüzdeki birkaç gün yine izlemeye devam edeceğim sanırım. Çift dikiş olsun :) İzlemenizi tavsiye eder miyim peki? Kesinlikle ederim. Tür konusunda uzak değilseniz mutlaka seversiniz. Resmi yayın platformu Netflix ama pek çok yerde de rahatlıkla bulunabilir. İzlemek isteyenlere şimdiden keyifli seyirler dilerim.😇
Bu kadını seviyorum. Rolünün hakkını veriyor. Hani bazı karakterler olur ya, onsuz o yapımı düşünemezsin. Sanki bunun için biçilmiş kaftandır. İşte Claire Underwood'da kesinlikle onlardan birisi.
Tabii Kevin Spacaey'in de hakkını yemek olmaz. Harika bir karakter. Frank'i daha iyi kesinlikle bir başkası oynayamazdı.
Daha bitmedi bu arada. Hemen bir yere gitmeyin :) Bir tek House of Cards kesmezdi beni tabii. Yine eskilerden peşi sıra açtık bir şeyler. Bunu işte pek bilemeyebilirsiniz ama ben hemen söylemiş olayım. Showtime yapımı Billions. Yine bu da drama ama işin için de hukuk da var.
Spoiler vermeden yine buna da biraz değinmiş olayım. Temelde iki karakterimiz var. Bir tanesi federal başsavcı da olan Chuck Rhoades, diğeri ise bir yatırım şirketi sahibi olan Bobby Axelrold. Peki olay nedir necidir? Şöyle ki hani borsalarda birtakım duyumlardan hareketle haksız kazanç elde edilir ya. İçeriden bilgi... Suçtur tabii bu. İşte başsavcımız, Bobby'nin de bu şekilde bir haksız kazanç elde ederek suç işlediğini düşünmektedir. Aslında tam düşünmektedir demek ilk etap için pek doğru olmayabilir ama dizi süresince olay buna evriliyor. Öte yandan başsavcımızın karısının Bobby'nin yatırım şirketinde psikolojik danışman olarak çalışması da ayrı bir renk dizide :) İşin drama yönü biraz da buradan.
Farklı farklı kareler ile de bir izlenim oluşturmaya devam edelim yine :)
Burada olay neydi unuttum ama bunların atışması bile zevkli gelirdi bana :)Yine tam hatırlamıyorum ama Chuck burada kesin bir kabahat işlemişti. Nitekim Wendy ablamız pek hoş bakmıyor :) Ama şunu da söylemek gerek ki bu dünyada mutluluğun sırrını arıyorsan karını dinleyeceksin. Tabii ben bekarım ama bence böyledir ya. Öyle gibi geliyor nedense.🙂 Neyse zamanla öğreniriz ya da öğretirler :)Bu da son kare olsun artık :) Dizi tabii 7 sezon olunca yaşlanıyor hâliyle karakterlerde. Peki dizi nasıldır, izlenmesini tavsiye eder misiniz? Bence kesinlikle izlenir. Özellikle ilk beş sezonu çok güzeldir. Son iki sezon biraz zayıf kalıyor. Yine de fena değil tabii. Hukuk seviyorsanız zaten kesinlikle izleyin. Ben Amarikan hukuk sistemini her zaman sevmişimdir o nedenle benim çok ilgimi çeken bir dizi olmuştu.Ha tabii dizide renkli bazı farklı sahneler de var. Ama inanın ki onlar da öylesine konmak için yazılmış çizilmiş sahneler değil. Totalde yine bir amaca hizmet ediyor. Dizi dram türünde bir keresinde. Onun da altını beslemek gerekiyor. O dediğim renkli sahnelerde onun bir sonucu. Hoş, ben özgürlüklere de çok düşkün bir insanım onu da söylemiş olayım yine. Yadsımam yani dizinin o kısımlarını. Her neyse sonuç olarak izlenilebilir uzun soluklu güzel bir dizidir. Şu an için resmi yayın platformu TOD olmakla birlikte yine her yerde kolaylıkla bulunabilir. Her iki dizinin de Türkçe dublaj seçenekleri mevcut. Şimdiden keyifli seyirler dilerim.😇
İşte hayat böyle. Bazen politik bazen hukuk. Uzaktan izleyerek iç çekerek ve nice düşüncelerle. Bazen umut bazen umutsuzluk. Çoğu zamanda bu ikililiğin acımasız gerçekliği. Her neyse. Sevdiğim bir hocamın da söylediği üzere, kendinize popüler davranın. Sevgiyle, hoşça kalın...😇






















Diziyi daha önce duymamıştım tavsiye için teşekkürler :)
YanıtlaSilRica ederim, ne demek. Her ikisi de uzun soluklu diziler ama şimdiden keyifli seyirler :)
Silİlk diziyi biliyorum ama izlemedim. Kadın oyuncuyu görünce aklıma Forrest Gump gelir genelde😊 bir de Blade Runner filminde vardı yanlış hatırlamıyorsam.
YanıtlaSilİkinci diziyi duydum ama çok hakim değilim, izlemedim zaten. Hukuk konulu dizide benim için zirvede olan Suits var. Aşırı severim, Harvey&Mike söz konusu olunca😍
İzlemediysen kesinlikle tavsiye ederim😊
Bu ara The Punisher izliyorum, ilk bölümde hiç sevmedim ama sonradan hoşuma gitti. Yine de bazı sahneleri hiç benlik değil🙃
House of Cards üzerinde çok ince çalışılmış güzel bir yapım. İzlemenizi kesinlikle tavsiye ederim. IMDB puanları ne kadar dikkate alınmalı tartışılsa da 8.6 gibi güzel bir derecelendirmesi de var. İzlenmesi üzmez.🙂 Öte yandan Robin Wright'de güzel bir aktrist. Ben Forrest Gump'ı izlememiştim. Oradaki oyunculuğunu bilmesem de nasıl bir oyunculuk sergileyebileceğini az buçuk tahmin edebiliyorum :) Oyuncuyu bir kenera koyacak olursak da bunun Hint versiyonu da vardı sanırım. Onu izlemiştim :)
SilBillions da iyi bir dizi ama. Güzel bir evreni ve atmosferi var. İçine çekiyor insanı :) Tabii hukuk konusunda hiçbirisi Suits'in yanına bile yaklaşamaz. Mike&Harvey zaten başlı başına bir harika iken Rachel, Donna falan derken her bir karakter ayrı bir güzel. Dizi o kadar üst seviye ki Louis'in bile gideri var.🙃 Ben iki kere hatmettim bir ara üçüncüsü de nasip olur umarım :)
The Punisher'i ben de çok duydum ama bir türlü izlemek kısmet olmadı. Marvel evreni ya çok iyi oluyor ya çok kötü. Ortası pek olmuyor. En azından benim izlenimim genelde o yönde. İzlemeden önce yine şöyle bloglara falan neler yazılmış çizilmiş diyip bir bakarım tabii :) Şu sıralar dizi yoksunluğu çekiyorum. Her türlü diziye tutulabilirim :)
Ve yorumlarınız için de ayrıca çok teşekkür ederim...😇
amerikan dizilerini izlemiyorum, avrupa dizilerini izliyorum :)
YanıtlaSilKötü bir tercih değil :)
SilSayın yargıç! İtiraz ediyorum :)
YanıtlaSilİtirazınız kayıtlara geçmiştir :)
SilHouse Of Cards tanıdık bir dizi, hatta izlemeye başlamıştım ama dizinin başında bıraktım. Diğer dizi biraz daha ilgimi çekti, inceleyeceğim. :)
YanıtlaSilGüzel bir blog, sosyalkafe sayesinde haberim oldu. İyi yayınlar...
Dizi konusu aslında biraz renkler meselemesi gibi bir şey. Ama Billions benim severek izlediğim dizilerden bir tanesiydi. Hukuk ve drama sizin de sevdiğiniz türlerinden biriyse keyifle izleyeceğinizi düşünüyorum.😊
SilBlogumla ilgili güzel düşünceleriniz için de ayrıca teşekkür ederim 😊 Sosyalkafe'nin en güzel yanlarından bir tanesi de bu sanırım. Blogger'ların birbirinden haberdar olması. Dilerim çok daha fazla blogger'ın bu şekilde birbirinden haberdar olmasına vesile olur.😇